Для чого потрібна стерилізація собакам

Стерилізація собак – це хірургічне втручання, внаслідок якого тварина втрачає здатність до відтворення потомства, тобто свою репродуктивну функцію.

Навіщо потрібна стерилізація?

Є дві дуже суттєві причини, здатні змусити власника собаки провести дану операцію.

По-перше, це відсутність потомства від тварини. Як ми знаємо, інстинкт продовження роду є одним з найсильніших. Собаку, яка бажає насолодитися любовними втіхами, стримати дуже важко, а постійні собачі весілля неабияк набридають. До того ж, власникам дуже близька проблема: «Куди подіти цуценят».

По-друге, стерилізація – надійний захист від різних хвороб. Собаки теж хворіють, і різні хвороби собак можуть передаватися статевим шляхом. Провівши такого роду процедуру можна назавжди захистити свого вихованця від піометри, трансмісивної саркоми, а також раку молочних залоз.

Як відбувається дана процедура?

Операція проводиться під загальним наркозом і триває 1-1,5 години. Метод проведення стерилізації залежить від статі тварини. У самців все зводиться до видалення сім’яників будь-яким зручним для хірурга способом. У самок все набагато складніше, тому що в будь-якому випадку проводиться смугова операція з відкриттям доступу в черевну порожнину. Через цей розріз видаляються або тільки яєчники, або яєчники з маткою.

Стерилізація собак: в якому віці проводити?

У особин чоловічої статі дану процедуру не рекомендується здійснювати до досягнення 6-місячного віку, так як в такому випадку може виникнути затримка в рості і розвитку. У самок же дану операцію потрібно проводити до першої тічки, а саме у віці 4-5 місяців, так як в такому випадку ризик виникнення пухлин статевих органів знизиться майже в 200 разів. Чим пізніше проводити дану процедуру, тим більше буде зростати вірогідність розвитку пухлин.

Собака після стерилізації: як з нею потрібно обходитися?

Після проведення даної операції тварину необхідно помістити на рівну підлогу з підстилкою. Як тільки домашній улюбленець відійде від наркозу, а це може статися протягом доби, потрібно змочити його ніс і язик водою. Багато рідини не давати! Годувати можна лише на другий день, обов’язково тільки м’яким кормом (паштет, фарш). Шви потрібно обробляти протягом 10 днів антисептиками, захищаючи їх від намокання. Часто трапляється, що собака сама собі їх розлизувала, і щоб не допустити цього рекомендується використовувати захисний комір або попону. Догляд за собакою після стерилізації також полягає в проведенні антибіотикотерапії, терміни і характеристика якої призначаються виключно лікарем.

Навіть у нинішній час можна зустріти багато власників, які не бажають проводити дану операцію. Вихід із ситуації вони знаходять у використанні гормональних препаратів, що, на думку лікарів, несе набагато більшу небезпеку.

Аргументи «за»:

• На 1, 5 2 роки збільшиться тривалість життя собаки.
  • Тварина стане більш спокійною, зникне агресія, як до свого господаря, так і до інших собак. Домашній улюбленець стане більш слухняним і буде проявляти меншу схильність до спроб домінувати над своїм власником і членами його сім’ї.
  • Собака стане набагато менше мітити свій будинок, або будинки сусідів.
  • Зникнуть різні гормональні проблеми, такі як гормонозалежні злоякісні пухлини молочної залози.
  • Вірогідність зараження такими захворюваннями як трансмісивна саркома, піометра, кісти і новоутворення яєчників, матки і сім’яників, простатит, значно зменшиться або зникне взагалі.
  • Для собаки статевий акт потрібен тільки для відтворення потомства, для здоров’я тварини він не має ніякого значення. До того ж, собака не буде страждати докорами сумління і намагатися знову і знову зробити потомство. Бажання обзавестися дітьми для собак не характерно.
  • Показання до проведення даної процедури з медичних міркувань може виникнути на будь-який рік життя собаки. Чим раніше провести цю процедуру, тим легше собака її перенесе.