Піроплазмоз

Піроплазмоз собак (бабезіоз)

Піроплазмоз собак – кровопаразитарне захворювання, що викликається найпростішим одноклітинним паразитом Piroplasma Canis, який викликає руйнування еритроцитів, розвиток анемії, гемоглобінурії, підвищенням загальної температури тіла, відсутністю апетиту, потемніння сечі.

Збудник – паразит Piroplasma canis (Babesia canis). Який паразитує в еритроцитах і заповнює його майже всього.

Діагностична форма піроплазм виявляється в мазках периферичного крові.

У червоних кров’яних клітинах – еритроцитах у вигляді парних грушоподібних утворень, розташованих під гострим кутом один до одного. Переносниками піроплазм є дорослі кліщі: Dermatocentor pictus, D. Marginatus Rhipicephalus sanguineus. Кліщів зазвичай виявляють на ділянках тіла собаки з тонкою шкірою: поверхня вушних раковин, між пальцевого простору, шия, груди. При інтенсивній інвазії їх можна виявити на інших ділянках тіла.

Розмноження піроплазм в еритроцитах призводить до їх руйнування і відповідно анемії.

Основні ознаки захворювання: підвищення температури тіла понад 40 град., Частішає пульс і дихання, зменшується апетит, з’являється пригнічення і швидка стомлюваність. Інкубаційний період триває від 1 до 10 днів, протягом піроплазмозу у собак гостре і хронічне. Відокремлювана сеча у хворого тварини стає буро – червоного кольору. Хвороба триває від 2 до 11 діб, часто з летальним результатом. Діагноз вважається підтвердженим, коли в мазку периферичної крові виявляють піроплазм в еритроцитах.

Епізоотологічні дані

Піроплазмоз частіше зустрічається в середній зоні Європейської частини Росії, на Уралі, в Західному Сибіру, ​​на Україні, в Криму, на Кавказі і в інших країнах.

Гостре протягом піроплазмозу характеризується підвищенням температури тіла до 41-42 ° С, утримується протягом 2-3 діб. Собаки стають апатичними, млявими, відмовляються від корму, дихання важке, прискорене.

Слизові оболонки ротової порожнини і очей спочатку гіперемійовані, а потім стають анемічними з жовтяничним відтінком. У важких випадках зуби також стають жовтяничними. Пульс слабкий, ниткоподібний (до 36-48 ударів на хвилину). На 2-5-у добу з’являється гемоглобінурія. Хода стає утрудненою, особливо слабшають задні кінцівки, з подальшим парезом і паралічем. Розвивається атонія кишечника. Зазначені ознаки реєструються протягом 3-7 діб. Потім температура знижується до нормальної (36-35 ° С), і хвороба, як правило, закінчується летального.

Хронічний перебіг піроплазмозу спостерігається у собак з підвищеною резистентністю організму, а також в безпородних і раніше перехворіли піроплазмозу. Температура тіла підвищується до 40-41 ° С тільки в перші дні хвороби, потім нормалізується. Тварини швидко стомлюються, апетит погіршується. Періоди поліпшення стану змінюються депресією. Запори чергуються з проносами. Характерні ознаки – прогресуюча анемія і кахексія. Тривалість хвороби 3-6 тижнів. Видужання наступає повільно – від 3 тижнів до 3 місяців.

Піроплазмоз діагностують лише після дослідження мазків крові, забарвлених за Романовським.

Лікування собак

Негайно звернутися до кваліфікованого спеціаліста!

Профілактика

Перед виходом в ліс або в поле шерсть собак обробляють засобами, що відлякують кліщів. Після відвідин місць, заселених іксодових кліщів, тварин ретельно оглядають для своєчасного видалення паразитів.